بهینهسازی محتوا برای جستجوهای طولانی (Long-Tail)
کلمات کلیدی طولانی Long tail چیست؟ لانگ تیل کیورد در سئو
اگر شما هم قصد دارید سایت و فروشگاه اینترنتی خود را در اولین نتایج گوگل مشاهده کنید، یافتن کلمات کلیدی دم دراز به صورت اصولی در کوتاه ترین زمان این امکان را برایتان فراهم می کند. ابزارهایی مانند Google Analytics میتوانند به شما کمک کنند تا ببینید کدام کلمات کلیدی طولانی برای شما ترافیک ایجاد کردهاند و کدام محتوا به بهترین نحو عمل کرده است. بر اساس این اطلاعات، میتوانید محتوای خود را بهروزرسانی کنید و کلمات کلیدی جدیدی را اضافه کنید. زی لایسنس اولین و برترین سرویس است که بصورت 100% ایمن برنامه نویسی شده است و بصورت یک سامانه آنلاین جهت مدیریت و ساماندهی لایسنس ها با الگوریتمی بسیار نوین و ایمن برای مشترکین ایفای نقش میکند. بطور کلی توسط سرویس زی لایسنس میتوانید برای کلیه پروژه های php، اسکریپت، سیستم های فروشگاهی، سایت ساز، قالب، افزونه و هر آن چیزی که میخواهید مجوز و لایسنس تعریف کنید.
این روش همچنین برای کسب و کارهای کوچک که بودجه محدودی دارند نیز بسیار موثر است. یکی دیگر از جایگاههای استراتژیکی که هم برای کاربر و هم برای گوگل اهمیت دارد، توضیحات سئو است. با استفاده از کلمه کلیدی طولانی در توضیحات سئو، مخاطبان از موضوع محتوای شما مطلع میشوند. یکی از ابزارهایی که به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی کمک می کند، استفاده از پیشنهادات گوگل است. شما می توانید با سرچ کردن کلمه کلیدی موردنظرتان در گوگل به پیشنهادات آن دسترسی داشته باشید. هدف ما از نوشتن محتوا تبدیل کاربران عادی به مشتریان وفادار است که به این هدف نرخ تبدیل می گویند.
سایتهای زیادی وجود دارند که با کلیدواژههای اصلی کسب و کار شما بهینهسازی شدهاند و رقابت با آنها بر سر صفحه اول بسیار سخت است. پس بهتر است از کلیدواژههای دیگر استفاده کنید که رقبای کمتری داشته باشند. در این مقاله در مورد کلمات کلیدی طولانی و مزایا و نحوه استفاده از آنها برای بهینهسازی سایتها بحث میکنیم. در کل، استفاده از کلمات کلیدی دم دراز، به دلیل داشتن رقابت کمتر، هدفمند بودن و افزایش رتبه سایت، میتواند به بهبود سئو و بازدیدهای سایت شما کمک کند. کلمات کلیدی طولانی نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل کاربران، کسب بهترین رتبه در گوگل و استفاده از کلمات کلیدی بیشتر دارد.
اگر از کلمات کلیدی طولانی در هدینگ مقالات خود استفاده کنید باعث میشوید کاربران محتوای شما را مطالعه کنند و زمان بیشتری را در وبسایت شما سپری کنند. در مقالات قبلی در مورد انواع مختلف سئو و اهمیت هر یک از آنها صحبت کردیم. سئو محتوایی یکی از انواع سئو است که نقش پررنگی در افزایش بازدیدهای وبسایت و افزایش فروش ایفا میکند. رقابت در سئو محتوایی زیاد است و ما باید با روشهای مختلفی سعی کنیم عملکرد بهتری نسبت به رقیبان خود داشته باشیم. استفاده از لانگ تیل کیورد به ما کمک میکند در سئو محتوایی عملکرد بهتری داشته باشیم و زودتر به نتیجه برسیم. در این مقاله قصد داریم در مورد لانگ تیل کیورد و اهمیت آن در سئو صحبت کنیم.
اگر می خواهید درباره تگ عنوان بیشتر بدانید مقاله تگ تایتل چیست؟ چطور تگ عنوان (Title) سئو شده بنویسیم؟ جت سئو را مطالعه کنید. جستجوی شما ادامه دارد، اما اکنون از اصطلاحات طولانیتری مانند بازیهای کارتی آموزشی برای بچهها استفاده میکنید. میتوانید با اضافه کردن نام شهر خود به انتهای عبارت جستجو، فروشگاههای بازیهای آموزشی شهرتان را پیدا کنید. با استفاده از این کلمات کلیدی، نتایج جدیدی پیدا خواهید کرد که بیشتر شبیه هدف جستجوی شما هستند. با این جستجوی خاص، شانس خرید یک بازی رومیزی تا حد زیادی افزایش یافته است. کاربران به دنبال پاسخ به سؤالات خود هستند و در کلمات کلیدی طولانی ممکن است سؤالات خاص و دقیقی وجود داشته باشد که اگر به آنها پاسخ داده شود، کاربران راضیتر و احتمالاً مشتریان شما خواهند شد.
این کار باعث میشود موتورهای جستجو بتوانند به راحتی موضوع و محتوای صفحه را درک کنند و بهترین نتایج را در نتایج جستجو نمایش دهند. در این مطلب شما را با مفهوم long tail keywords و تاثیر آن بر سئو سایت آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید استفاده از کلمات کلیدی طولانی، یکی از روش های افزایش سئو سایت است. تیم مشاوره تولید محتوا در وب پویا به شما در راستای یافتن کلمات کلیدی دم دراز و پرسرچ کمک می کند. با این حال، این کلمات به دلیل تمرکز بر نیازهای خاص کاربران، معمولاً نرخ تبدیل بالاتری دارند. در واقع، استفاده از کلمات کلیدی طولانی در سئو به شما این امکان را میدهد که کاربران هدفمندتری را جذب کنید و در نتیجه، نتایج بهتری در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) به دست آورید.
در نتیجه، بهینهسازی برای این کلمات کلیدی، شامل انتخاب عبارات دقیق و مرتبط با محتوای شما، استفاده از این کلمات در عناوین صفحات وب، توضیحات متا، متنهای آنچنان و سایر عناصر صفحه است. این کار به شما کمک میکند تا به صورت اثربخشتری به سوی رتبهبندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو پیش بروید. با استفاده از long tail keywords به راحتی می توانید، مشتریان را برای خرید محصول از سایت خود ترغیب کنید. رتبه گرفتن در کلمات کلیدی کوتاه به دلیل رقابت زیاد در آن ، نیاز به هزینه و زمان بیشتری دارد. در صورتی که در کلمات کلیدی دم دراز رقابت کمتری وجود دارد و همین مسئله کار را برای شما راحت میکند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز مرتبط با کارتان، بهتر است وب سایت های رقیب در حوزه خودتان را بررسی کنید.
رقابت بر سر کلمات کلیدی کوتاه بیشتر است ولی کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند. کلمات کلیدی طولانی به دلیل تمرکز بر موضوعات خاص، به محتواهای کوتاهتر و دقیقتری نیاز دارند. این ویژگی باعث میشود تولید محتوا برای این کلمات سادهتر و سریعتر باشد. حالا باید این کلمات کلیدی بلند را بهعنوان تیتر (تایتلها) در مطلب و یا بهعنوان کلمات کلیدی فرعی در مقاله بهکار بگیرید و درباره آنها به تولید محتوا بپردازید. هرچه بیشتر نکات و توضیحات مفیدی در اختیار کاربر قرار دهید، قطعا در مدت زمان کمتری در گوگل برای کلمه کلیدی «ریزش مو بعد از زایمان» در صفحه اول گوگل جایگاه کسب میکنید.
همانطور که از نام این ابزار مشخص است، KWFINDER یک سایت کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی است. برخی از پیشنهادات این ابزار شامل کلمات کلیدی بلند است که میتواند برای تولید محتوا بسیار مفید باشد. نسخه فارسی این سایت، kwfind.net/fa که با سرچ هر کلمه دهها لانگ تیل کیورد در اختیار شما میگذارد. برای استفاده از کلمات کلیدی دم دراز، باید کلمات دقیق و مرتبط با محتوای وب سایت شما را انتخاب کنید. به طور کلی، استفاده از کلمات کلیدی دم دراز باعث بهبود برجستگی سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو میشود.
Long Tail Keyword عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند و به جای اینکه روی یک مفهوم یا مجموعه کلی تمرکز کنند گروه خاصی را هدف قرار می دهند. تولید محتوا و نوشتن استراتژی محتوایی نکتههای زیادی دارد بنابراین برای سئوکار حرفهای شدن، همهی ما ناچار به آموزش دیدن و یادگیری مداوم در این حوزه هستیم. برای مطالعه مقاله های بیشتر به وبلاگ ای مهدیار و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار آنلاین به وبسایت ای مهدیار مراجعه نمایید. هر کلمه کلیدی اصلی را در گوگل تایپ کنید و پیشنهادات تکمیل خودکار آن را یادداشت کنید. همچنین با نصب اکستنشن سئو جت سئو می توانید تحلیل هر صفحه را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید.
همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی طولانی هدف اصلی کاربر از سرچ کردن هستند و سختی کمتری دارند. به طور مثال وقتی شما روی یک عبارت و کلمه کلیدی طولانی کار کردهاید، کاربر با سرچ آن اول با وبسایت شما مواجه میشود و احتمال اینکه وبسایت شما را باز کند زیاد است. اگر کلمات کلیدی طولانی را جدی بگیرید و روی آنها کار کنید میتوانید رتبهی خوبی در گوگل کسب کنید. رقابت در کلمات کلیدی طولانی بسیار آسانتر از کلمات کلیدی کوتاه تک کلمهای یا دو کلمهای است. اکثر وبسایتها روی کلمات کلیدی کوتاه کار میکنند به همین دلیل سختی این کلمات کلیدی افزایش پیدا میکند.
در نتیجه به کمک کلمات کلیدی طولانی می توانید با صرف هزینه کمتر در گوگل رتبه بگیرید. کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) عباراتی هستند که معمولاً شامل سه تا پنج کلمه میشوند و به طور خاصتر به موضوعات یا نیازهای خاص کاربران اشاره میکنند. برخلاف کلمات کلیدی عمومی که معمولاً حجم جستجوی بالایی دارند، کلمات کلیدی طولانی به دلیل خاص بودنشان حجم جستجوی کمتری دارند. بعد از درک قصد کاربر، انتخاب لانگ تیل کیورد مناسب برای محتوای وبسایت شما اهمیت دارد. باید کلیدواژههایی را انتخاب کنید که حجم جستجوی مناسبی دارند و با محتوای شما مرتبط هستند. همچنین، بررسی کنید که این کلیدواژهها چقدر رقابت دارند؛ کلیدواژههایی با رقابت کمتر میتوانند شانس شما را برای رسیدن به رتبههای بالاتر افزایش دهند.
با استفاده از کلمات کلیدی طولانی، شما به خوبی به نیازهای واقعی کاربران پاسخ میدهید و در نتیجه ترافیک مربوط به محتوای شما بهبود مییابد. در نهایت، برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز، بهتر است به کلماتی که باعث افزایش محتوای مفید برای کاربران و مخاطبان شما میشوند، تمرکز کنید. همچنین، بررسی ترافیک واقعی کلمات کلیدی در گوگل آنالیتیکس و دیدن چگونگی عملکرد آنها نیز میتواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز کمک کند. به کاربردن کلمات کلیدی دم دراز در طول محتوا، این امکان را فراهم می کند تا یک محتوای دست اول داشته باشید. یک محتوای خوب بایستی از اصول سئو پیروی کند و در راستای پاسخ دهی به سوالات کاربران تهیه شده باشد.
با ترکیب استراتژیک این کلمات در جایگاههای مختلف سایت، میتوانید رتبه و ترافیک سایت خود را به طور قابل توجهی بهبود دهید. ✅در مجموع، استفاده از کلمات کلیدی طولانی به دلیل کاهش رقابت، سهولت تولید محتوا و وجود تعداد زیاد این عبارات، یک استراتژی موثر برای بهبود سئو و جذب ترافیک هدفمند است. این استراتژی میتواند به شما کمک کند تا در جستجوهای خاص و دقیقتر دیده شوید و با کاهش هزینهها و زمان، به نتایج بهتری برسید. اما برای اینکه بدانید منظور از کلمات کلیدی طولانی (کلمات کلیدی دم دراز) چیست و چه تاثیری بر سئو یک وبسایت دارد، در ادامه مقاله همراه ما باشید. در این مطلب قرار است علاوه بر پرداختن به مزایای لانگ تیل کیوردز به روشها و ابزارهای استخراج کلمات کلیدی طولانی اشاره کنیم. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که هدف قرار دادن کلمات کلیدی کوتاه و پرجستجو، استراتژی درستی برای راه یافتن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل باشد، اما در اصل اینطور نیست.
اینجـا هــر چیــزی درباره سـئو نیاز داشـته باشـی برات فراهـم شـده؛ چـه بخـوای سئو رو یادبگیری چه از خدمات سئو استفاده کنی. آی مهدیار یک شرکت بازاریابی دیجیتال اعم از طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی ، طراحی و …. شرکت ما بیش از 3 سال تجربه در زمینه بازاریابی دیجیتال ، سئو و رسانه های دیجیتال دارد. برای Bing Search Suggestions و هر موتور جستجوی دیگری که میخواهید بهینهسازی کنید، آن را بشویید و تکرار کنید. اکنون همان اطلاعات را برای کمپین های PPC، صفحه فیس بوک، حساب توییتر، ویدیوهای یوتیوب، اینستاگرام و هر معیار دیگری که فکر می کنید ممکن است عبارات جدیدی را نشان دهد، دانلود کنید.
این کلمات به شما کمک میکنند تا در میان انبوهی از محتواها، جایگاه ویژهای به دست آورید و کاربران واقعی و هدفمند را به سایت خود جذب کنید. کلمات کلیدی طولانی عباراتی خاص و طولانیتر هستند که معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. تحقیق کلمات کلیدی باعث میشود محتوای سایت شما برای جستجوهای مرتبط در گوگل بهینه شود، ترافیک هدفمند جذب کند و رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند. استفاده از اصطلاحات و عبارات کلیدی خاص و طولانی مربوط به محتوایتان به شما کمک میکند تا ترافیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید. از آنجایی که عبارت کلیدیتان ارتباط بیشتر و دقیقتری با خود محتوایتان دارد.
خدمات سئو مای کاستومر در حوزه “کیورد ریسرچ و سئو داخلی” به شناسایی و بهینهسازی کلمات کلیدی خاص و کمرقابت میپردازد. این کلمات طولانی، به دلیل جستجوی هدفمند کاربران، میتوانند به افزایش ترافیک هدفمند و بهبود رتبه سایت کمک کنند. با استفاده از این خدمات، شما میتوانید استراتژی سئوی خود را تقویت کرده و جذب بازدیدکنندگان بیشتری را تجربه کنید. اگر میخواهید بدانید کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل چه کلماتی هستند میتوانید از ابزارهای مختلف و تحلیل رفتار مخاطبان استفاده کنید. تاثیر لانگ تیل و اهمیت آن در سئو نه تنها باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو میشود، بلکه تعامل و رضایت کاربران را نیز افزایش خواهد داد. با کمک شرکت زئوس خواهید فهمید چرا و چه زمانی باید از Long Tail Keyword استفاده کنیم تا باعث موفقیت کسب و کار شما شود.
یکی دیگر از روشها برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی، استفاده از ابزارهای مناسب برای این کار است. در ادامه چند ابزار مهم و کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی را به شما معرفی میکنیم. عبارات عمومیتر معمولاً نیاز به محتوای طولانیتر و جامعتری دارند که به دلیل پوشش موضوعات متنوع و مختلف ممکن است تولید آنها زمانبر و پیچیده باشد. در مقابل، عبارات طولانی به موضوعات خاص و مشخص اشاره دارند که تولید محتوا برای آنها سادهتر است و نیاز به توضیحات جامع کمتری دارد. کلمات کلیدی طولانی، که به عباراتی با سه کلمه یا بیشتر اطلاق میشود، در استراتژیهای سئو اهمیت ویژهای دارند. اگرچه حجم جستجو برای این کلمات معمولاً کمتر از کلمات کلیدی کوتاه است، مزایای بسیاری دارند که استفاده از آنها را در استراتژیهای سئو توصیه میکند.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) یکی از استراتژیهای مهم در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است که تاثیر مستقیم در جذب مخاطبان هدفمند و افزایش نرخ تبدیل داشته باشد. این کلمات سئو سایت در تهران را تحت تاثیر قرار میدهد اما برای درک بهتر این موضوع، باید دلایل و زمان مناسب استفاده از این کلمات کلیدی را بررسی کنیم. کلمات کلیدی طولانی ابزار قدرتمندی در سئو هستند که با رقابت کمتر، مخاطبان دقیقتر و نرخ تبدیل بالاتر، میتوانند سایت شما را به اهداف بازاریابی نزدیکتر کنند. تا اینجا گفتیم که استفاده از کلیدواژههای طولانی، جستجوهای هدفدار بیشتری را به سمت سایت یا وبلاگ شما هدایت میکند و با افزایش نرخ تبدیل، منجر به موارد فروش بیشتری میشود. موضوع دیگری که بر سئوی سایت شما اثر می گذارد، این است که وقتی از کلمات کلیدی طولانی استفاده میکنید، همزمان در کلمات کلیدی اصلی هم رتبه بهتری به دست میآورید.
به طور مثال عکس برای استوری اینستاگرام به عنوان یک کلمه کلیدی طولانی به طور اختصاصی به مفهوم خاص و جزئی اشاره می کند. این انتخاب هدفمند باعث افزایش شانس نمایش سایت در جایگاه بالاتر و در بین نتایج مرتبط تر می شود.و دقیقا مخاطبان را به همان چیزی که می خواهند می رساند. به دلیل جزئیتر بودن و تمرکز بر یک نیاز خاص، تعداد کمتری از سایتها روی این کلمات سرمایه گذاری کردهاند. هرچقدر یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر سرچ شده باشد، از نظر کاربران اهمیت بیشتری دارد. بنابراین از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد. یکی از روش های افزایش سئو سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا است.
بررسی صفحات وب سایت خود و کشف عباراتی که در آنها به طور مکرر استفاده شدهاند، میتواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز کمک کند. این روش مخصوصاً برای وب سایتهایی که محتوای بسیار زیادی دارند، مفید است. برخی از ابزارهای سئو مانند Yoast SEO و All in One SEO Pack، دارای سئوگرهای خودکار برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز هستند. با فعال کردن این سئوگرها، میتوانید کلمات کلیدی دم دراز مرتبط با محتوای وب سایت خود را پیدا کنید. همانطور که گفتیم رتبه گرفتن با کلمات کلیدی کوتاه و پر رقابت بسیار سخت و زمانبر خواهد بود. علاوه بر این، اگر تاکنون برای سئو سایتتان اقدام کرده اید، حتما شنیده اید که هزینه سئو سایت برای کلمات کلیدی کوتاه بسیار بیشتر از long tail keywords است.
علاوه براین ها اصولا مردم عادی کلمات کلیدی کوتاه را به درستی نمی شناسند و به زبان عامیانه خود موضوعی را جستجو می کنند. زمانی که بتوانید با تعداد زیادی از long tail keywords در گوگل رتبه داشته باشید، امکان گرفتن رتبه با عبارات تک کلمه ای نیز آسانتر خواهد شد. چرا که در این زمان گوگل دقیقا می داند که حوزه کاری و تخصص شما در چه زمینه ای بوده و با توجه به سابقه خوبی که در سایر عبارات دارید، در این کلمات کلیدی کوتاه نیز رتبه مناسبی را به شما خواهد داد. با توجه به توضیحات ارائهشده در این مقاله در رابطه با کلمات کلیدی طولانی در سئو، متوجه شدیم که این کلمات میتوانند به بهبود رتبه سایت و جذب کاربران واقعی کمک کنند. علاوه بر رتبهبندی، معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) نیز اهمیت دارند. اگر ترافیک ورودی از طریق کلمات کلیدی طولانی به نرخ تبدیل بالایی منجر شود، این نشان میدهد که کلمات کلیدی انتخابی به خوبی با نیازهای کاربران هماهنگ بودهاند.
طبق آماری که سایت Wordstream منتشر کرده است، میانگین نرخ تبدیل صفحاتی که با کلمات کلیدی تک کلمه ای نوشته شده اند، حدود 12 درصد است. یعنی از میان افرادی که برای بازدید از صفحه سایت مراجعه می کنند، تنها 12 درصد آنها به مشتری تبدیل خواهند شد. با رشد روز افزون اینترنت و کسب و کارهای تحت وب، افراد زیادی تصمیم گرفتند در کنار فروش فیزیکی محصول و خدماتشان، یک سایت نیز داشته باشند تا مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند. در این میان موضوع سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل، برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بسیاری پیدا کرد. به همین دلیل، تیم سئو حمید پرویز توصیه میکند که در استراتژیهای سئو و تحقیق کلمه کلیدی به کلمات کلیدی طولانی توجه ویژهای داشته باشید. به این ترتیب، نه تنها ترافیک هدفمندتری دریافت میکنید، بلکه احتمال تبدیل این کاربران به مشتریان واقعی نیز افزایش مییابد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری