استراتژیهای لینکسازی طبیعی برای افزایش اعتبار دامنه
بکارگیری استراتژیهای لینکسازی برای موفقیت در سئو ایوسی
هرچقدر جستجوها پیشرفتهتر میشن، اهمیت E-A-T هم بیشتر میشه، چون هدف اصلی موتورهای جستجو مثل گوگل اینه که نیاز کاربران رو به بهترین شکل ممکن حل کنن. بنابراین، وقتی داری سئو انجام میدی، هدفت باید ساختن سایتی باشه که از نظر گوگل تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودنش رو نشون بده. این کار نه تنها باعث میشه سایتت بهتر بشه، بلکه آینده سایتت رو هم تضمین میکنه، چون گوگل همیشه دنبال ارائه ارزش واقعی به کاربراست. تو دنیای سئو، گوگل برای ارزیابی سایتها به یه مفهوم مهم به نام E-A-T توجه زیادی میکنه. E-A-T مخفف سه کلمه "تخصص" (Expertise)، "اعتبار" (Authority) و "قابل اعتماد بودن" (Trustworthiness) هست. سایتهایی که این ویژگیها رو ندارن، تو نگاه گوگل معمولاً کیفیت پایینتری دارن، ولی سایتهایی که این خصوصیات رو داشته باشن، جایزه میگیرن و رتبه بهتری تو نتایج جستجو پیدا میکنن.
این کارهای هوشمندانه میتونن فرصتهای خوبی برای لینکسازی محلی برات فراهم کنن. اگه تابهحال ایمیلی دریافت کردی که ازت خواسته بشه "تو به من لینک بده، منم به تو"، بدون که هدفش تبادل لینک بوده. گوگل توی دستورالعملهای خودش هشدار داده که تبادل لینک بیشازحد و برنامههایی که صرفاً برای لینکدهی متقابل انجام میشن، ممکنه منجر به جریمه بشن. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. این ایده برای سایتهای فروشگاهی بسیار مفید است چون امکان اینکه شخصی به توضیحات محصول یا خدمات لینک بدهد بسیار پایین است. برای یادگیری روشهای صحیح ساخت کمپین رپورتاژ آگهی میتوانید در دوره سئو شرکت کنید.
از ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید تا DA فعلی را بررسی کنید.
گوگل برای رتبهبندی سایتها فاکتورهای مختلفی را در نظر میگیرد که یکی از مهمترین آنها تعداد بکلینکها است. لینکها به گوگل کمک میکنند تا بداند هر صفحه چقدر اعتبار دارد؛ بنابراین در نزد گوگل صفحهای که لینکهای معتبر دریافت کرده، پراهمیتتر و مهمتر از دیگر صفحات است. دقت داشته باشید که در گذشته فقط تعداد لینکها برای گوگل مهم بود؛ اما امروزه گوگل به جای تمرکز بر تعداد لینکهای سایت به کیفیت آنها توجه میکند تا مطمئن شود محتوای ارزشمند را به کاربران نشان میدهد. کمپین لینک سازی (link building campaign) فرایندی هدفمند برای به دست آوردن لینکهای باکیفیت از سایر سایتها است. هر کمپین بر روی یک هدف کلی متمرکز است تا با جذب لینکهای بیشتر، رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش و ترافیک ورودی را بیشتر کند.
پس شما می توانید با استفاده از این روش های افزایش اعتبار سایت خود، به این نتیجه دست پیدا کنید و یک سایت سئو شده داشته باشید. قوانین سئو سایت بسیار گسترده هستند و اصلا به این موارد کوتاه، محدود نمی شوند. استراتژی و ترفند دیگری که شما باید در لینک سازی خارجی از آن بهره بگیرید، تولید و نوشتن پست مهمان است. پست مهمان Guest Posting یا وبلاگ نویسی مهمان Guest Blogging به شما این فرصت را میدهد که محتوای خود را در سایتهای دیگر منتشر کنید و از آنها برای سایت خود بکلینک بگیرید. اصلیترین بخش در لینک سازی تولید محتواهایی صرفا با هدف دریافت بک لینک یا لینک خارجی است.
به زبان سادهتر، هرچه سایتهای معتبرتری به سایت شما لینک دهند، گوگل سایت شما را معتبرتر میداند و آن را در نتایج جستجو بالاتر نشان میدهد. لینکهای فالو اعتبار و ارزش لینک رو به صفحه مقصد منتقل میکنن و بهعنوان رای اعتماد در نظر گرفته میشن. اما لینکهای نوفالو به موتورهای جستجو میگن که نباید اون لینک رو دنبال کنن و هیچ ارزش یا اعتباری رو منتقل نمیکنن. بیشتر روشهایی که برای لینکسازی استفاده میکنی، بهطور غیرمستقیم برندت رو هم تقویت میکنن. در واقع، لینکسازی یه راه عالی برای افزایش آگاهی از برندته، همچنین موضوعاتی که توشون متخصصی و محصولات یا خدماتی که ارائه میدی. ما میدونیم که برندها چه توی دنیای آنلاین و چه توی دنیای واقعی اهمیت دارن، ولی ممکنه دشوار باشه که رابطه بین ارزش برند و نتایج موتورهای جستجو رو کاملاً درک کنیم.
رپورتاژ آگهیها یک روش مؤثر برای دریافت بکلینکهای باکیفیت از سایتهای معتبر است. این روش به شما امکان میدهد که مقالهای در سایتهای پربازدید و معتبر منتشر کنید و از طریق آن، لینکهایی به صفحات مورد نظر خود ارجاع دهید. توجه داشته باشید که رپورتاژها باید به صورت طبیعی و در محتوای باکیفیت انجام شوند تا بتوانند تاثیر مثبتی بر افزایش اعتبار دامنه شما داشته باشند. توصیه میکنیم با مطالعه مقاله زیر خودتان نحوه نوشتن ریپورتاژ را یاد گرفته تا از کیفیت محتوای آن مطمئن شوید و بتوانید بک لینک موثرتری برای سایت خود دریافت کنید. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد. این در مورد توسعه روابط است که می تواند منجر به همکاری و فرصت های بیشتر شود.
کافی است لینک مقالات یا محتواهای مرتبط خود را در پاسخها قرار دهید، به شرطی که ارزشافزودهای برای بحث داشته باشد. برای اینکه بدونی لینکسازیت موفق بوده یا نه، باید اون رو با شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) کلی سایتت بسنجی. علاوه بر این، باید نمرات Domain Authority (اعتبار دامنه) و Page Authority (اعتبار صفحه) رو ارزیابی کنی، رتبهبندی کلمات کلیدی موردنظرت رو بسنجی و میزان ترافیکی که محتوای سایتت جذب کرده رو بررسی کنی. یکی از بکلینکهای رایگان و ارزشمند برای معرفی برند، کسبوکار و سایت شما، بک لینک پروفایل است. شما این نوع بکلینک را میتوانید در صفحات پروفایل برند، کسبوکار یا سایت خود در شبکههای اجتماعی، وبسایتها، فرومها یا دایرکتورهای آنلاین ایجاد کنید. اعتبار دامنه سایت یکی از مهمترین بخشهایی است که هر طراح سایت و وبمستر باید به آن توجه کند.
اعتبار دامنه در واقع امتیازی است که از 0 تا 100 به سایت داده شده و میتواند ببیند که سایت احتمالاً چه رتبهای را در صفحه نتایج جستجوی گوگل دریافت خواهد کرد. بک لینکها از مهمترین عوامل در تعیین اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority به شمار میرود. اما منظور ما این نیست که بدون هیچ تحقیقی شروع به گرفتن لینکهای بی کیفیت و زیاد کنید. در واقع به جای اینکه به کمیت و یا تعداد لینکهای ورودی فکر کنید باید به معتبر بودن آنها از دیدگاه گوگل دقت کنید. یک لینک زمانی از نظر گوگل مطمئن و قابل اعتماد است که از دامنههایی با عمر و اعتبار بالا که اپم اسکور پایینی دارند، گرفته شده باشد. نکته مهم این است که اعتبار دامنه به تنهایی معیاری نیست که مستقیماً بر رتبهبندی سایت در گوگل تأثیر بگذارد.
یکی دیگر از استراتژیهای لینکسازی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه، شرکت در انجمن ها است. در انجمن ها و کمپین های مرتبط با رشته خود شرکت کنید و به سوالات پاسخ دهید. هنگام ارجاع به محتوای خود، می توانید پیوندهای مفیدی را به کاربران ارائه دهید. در پایان، اجرای استراتژیهای مؤثر لینکسازی برای تقویت عملکرد سئوی سایت شما و اعتبار کلی آن در فضای دیجیتال ضروری است. با پذیرش روشهایی مانند وبلاگنویسی مهمان، لینکسازی منبع و ارتباطات فعال، میتوانید یک پروفایل بکلینک قوی بسازید که نه تنها ترافیک را تحریک میکند، بلکه جایگاه شما را در نتایج جستجو بهبود میبخشد.
با گذاشتن بک لینک های معتبر و با کیفیت، شما اعتبار سایت خود را تا حد قابل توجهی افزایش می دهید. به خاطر گستردگی بسیار زیاد دنیای اینترنت و وب سایت ها، روش های متعددی برای افزایش اعتبار سایت در نظر گرفته شده اند که ما در این قسمت، تنها به 7 مورد از آنها اشاره می کنیم. به همین شکل، بک لینکهای پادکست را میتوانید از طریق انتشار فایلهای پادکست خود در رسانههای دیگر ایجاد کنید و کاربران را به بازدید از سایت خود تشویق کنید. اما شما در وبلاگ سایت میتوانید محتوا و مقالههای آموزشی یا غیرآموزشی مفصل با هدف دریافت بک لینک تولید و منتشر کنید. یکی دیگر از تکنیک های لینک بیلدینگ برای دریافت بک لینک کامنت گذاشتن زیر محتوا یا پستهای مرتبط در سایتها یا حتی پلتفرمهای اجتماعی است.
در این مقاله از کلاسیتو، شما را با مؤثرترین استراتژیهای لینکسازی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید. سرعت بارگذاری صفحات وبسایت یکی از عوامل کلیدی در سئو و تجربه کاربری است. اگر سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری نشود، کاربران به سرعت آن را ترک میکنند و این مسئله میتواند نرخ پرش (Bounce Rate) را افزایش داده و اعتبار دامنه شما را کاهش دهد. برای افزایش سرعت سایت، میتوانید از فشردهسازی تصاویر، بهینهسازی کدهای CSS و JavaScript، و استفاده از سرورهای سریعتر بهره بگیرید. سرعت بالای سایت، نه تنها به بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه به افزایش اعتبار دامنه نیز منجر میشود.
این سایت از ahref rank، دامین رنک و پیج رنک مخصوص خود برای آنالیز و تحلیل وب سایتها استفاده میکند. اگر لینکهای بیکیفیت را شناسایی کنید، میتوانید با استفاده از ابزار Disavow گوگل بهعنوان یک اقدام حفاظتی برای اعتبار و جایگاه سایت خود، آنها را بیاعتبار کنید. اگر قصد دارید کسب و کارتان را در دنیای اینترنت مطرح کرده و کمپین لینک بیلدینگ را به صورت اصولی برگزار کنید، تسمینو آماده کمک به شما عزیزان است. پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو به شما کمک میکند تا مسیر رسیدن به اهداف سریع و راحت شود. بعد از انجام کارهای بالا، مقایسهای بین لینکهای فعلی و لینکهای رقبا داشته باشید. در این بررسی ببینید کدام یک از سایتها به رقبا لینک دادهاند اما شما هیچ لینکی از آنها ندارید.
وبلاگنویسی مهمان بهعنوان یک استراتژی لینکسازی بسیار مؤثر و مورد تأیید گسترده تبدیل شده است. با نوشتن مقالات یا پستهای بلاگی باکیفیت برای وبسایتهای دیگر در حوزه خود، میتوانید بهراحتی لینکهایی به وبسایت خود در محتوای آنها بگنجانید. این استراتژی به شما این امکان را میدهد که به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و همزمان خود را بهعنوان یک شخصیت معتبر در زمینه خود مطرح کنید که به اعتبار و نفوذ شما اضافه میکند. هنگام انتخاب وبلاگها برای ارسال مهمان، ضروری است که به پلتفرمهایی با اعتبار دامنه قوی، مخاطبان قابل توجه و ارتباط با صنعت خود اولویت دهید تا بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید. واقعیت این است که بحث بر سر تأثیر شبکههای اجتماعی در بهینه سازی وب سایت و افزایش اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority همیشه بوده و هست.
استراتژی دیگری که برای لینک سازی خارجی میتوانید استفاده کنید، برگزاری وبینار است. شما میتوانید از این ترفند به عنوان یک تبلیغ حاشیهای و غیرمستقیم برای سایت یا محصولات و خدمات خود استفاده کنید. تولید یک محتوای یونیک و منحصربفرد که اطلاعات و مطالب جدید، معتبر، مفید و قابل استناد ارائه دهد، شانس شما را برای دریافت بک لینک چند برابر میکند. لینک خارجی برخلاف لینک سازی داخلی که در آن از صفحات داخل سایتتان به همدیگر لینک داده میشود، از سایر وبسایتها به صفحات سایت شما لینک داده میشود. الزامی است که به ساخت لینک ارگانیک به عنوان یک استراتژی بلندمدت نگاه کنیم، جایی که صبر، تعهد و ثبات در دستیابی به نتایج پایدار اهمیت دارند. با پیادهسازی تکنیکهای مطرح شده در این مقاله، میتوانید روابط واقعی در صنعت خود برقرار کرده و یک حضور آنلاین تاثیرگذار ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما همراستا باشد.
یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را بهصورت موقت در رتبههای بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. لینکهایی هستند که افراد با میل خود و بدون تلاش از طرف شما در سایت خود قرار میدهند. فرض کنید شما در محتوای خود تحقیقی را انجام دادهاید و سایر سایتها نیز به محتوای شما لینک دادهاند؛ بدون اینکه از آنها درخواستی کرده باشید.
تأییدهای تأثیرگذاران میتواند به طرز چشمگیری دیده شدن شما را افزایش دهد و به ترافیک ارجاعی و بهدست آوردن بکلینکهای معتبر که استراتژی سئوی شما را غنی میسازد، کمک میکند. در قلب هر استراتژی موفق ساخت لینک ارگانیک، محتوای با کیفیت و معتبر قرار دارد. از ابزار انکار گوگل برای آدرس دادن به این پیوندها و محافظت از اعتبار سایت خود استفاده کنید. لینکهای سمی یا اسپم به لینکهایی اطلاق میشود که عمدتاً برای فریب موتورهای جستجو و افزایش رتبه وبسایتها در نتایج جستجو استفاده میشوند. این لینکها معمولاً از سایتهای بیکیفیت، غیر مرتبط یا مشکوک به وجود میآیند و میتوانند شامل تکنیکهای نامناسب مانند خرید بکلینک، استفاده از سایتهای زرد یا ایجاد لینکهای غیرطبیعی باشند. وجود این نوع لینکها میتواند اعتبار و رتبه وبسایتها را تحت تاثیر منفی قرار دهد و خطر جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را افزایش دهد.
همکاری با سایتهای مرتبط در حوزه فعالیت شما میتواند به دریافت لینکهای معتبر کمک کند. همانطور که برای ارزیابی یک مهارت نمرهای از ۰ تا ۲۰ برای آن در نظر گرفته میشود. این معیار بی نظیر همان اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority یا که توسط شرکت moz معرفی شده است و با دادن عددی بین صفر تا ۱۰۰ به هر دامنه اعتبار وبسایتها را پیشبینی میکند. الگوریتمهای گوگل به قواعد و قانونهایی گفته میشود که گوگل برای امتیازدهی به وبسایتها از آنها استفاده میکند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به اشتباه بهجای الگوریتم مورداستفاده قرار میگیرد، بهروزرسانیهای هستهی گوگل است. بهعنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحهی اول، یکی از آپدیت های گوگل است.
سادهترین راه برای ارزیابی تلاشهای لینکسازی، ردیابی رشد تعداد کل لینکهای سایت یا صفحته. فرض کن تازه یه پست وبلاگی منتشر کردی که کلی توجه جلب کرده و حالا میخوای تعداد لینکهایی که به اون محتوا داده شده رو ردیابی کنی. URL رو توی Link Explorer وارد کن… بعد از بخش "metrics over time"، گزینه "linking domains" رو انتخاب کن تا رشد لینکها رو بهصورت ماهبهماه ببینی. همچنین میتونی این کار رو برای دامنه اصلی، زیردامنه یا یه صفحه خاص انجام بدی. البته بعضی موتورهای جستجو ممکنه همچنان لینک رو برای کشف صفحات جدید دنبال کنن، ولی این لینکها ارزش (اعتبار) لینک رو منتقل نمیکنن.
زیرا خود شما به تنهایی نمی توانید تمام این راهکارها را روی سایت خود پیاده کنید و البته علاوه بر این موارد، راهکارهای دیگری نیز برای افزایش اعتبار سایت وجود دارند که بدون تخصص، کار شما خیلی سخت می شود. کارشناسان ما در شرکت میفا در اختیار شما هستند تا با بهترین روش های ممکن، به افزایش اعتبار دامنه سایت و سئو سایت شما کمک کنند. پس سعی کنید در پست مهمان محتوای باکیفیت و ارزشمندی برای عرضه به مخاطب بنویسید. در انتخاب سایتهای میزبان هم دقت کنید و سن دامنه، تعداد بک لینکها، و میزان مخاطبین آنها را قبل از انتخاب با ابزارهای سئو پیدا کنید. مهم ترین استراتژی در لینک سازی خارجی یا لینک بیلدینگ تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای با کیفیت است.
افزایش تعامل در این پلتفرم ها می تواند منجر به کشیدن لینک های خارجی شود. به یاد داشته باشید که امنیت وبسایت شما باید در همه جنبهها و لحظهها مورد توجه باشد و از هرگونه سوءاستفاده و نفوذ جلوگیری کنید. برای این کار میتوانید از ابزارهای تحلیل امنیت وبسایت مانند Sucuri و Wordfence استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سرعت و کارایی وبسایت شما باید در همه دستگاهها و مرورگرها عالی باشد و با استانداردهای وب سازگار باشد. برای این کار میتوانید از ابزارهای تحلیل وبسایت مانند Google PageSpeed Insights و GTmetrix استفاده کنید. ساختار لینک داخلی باید بهگونهای باشد که کاربران و رباتهای گوگل به راحتی صفحات مهم را پیدا کنند.
مرحله بعدی در ایجاد کمپین لینک بیلدینگ شناسایی وبسایتهای مرتبط با حوزه کاری خودتان است؛ سایتهایی که اعتبار دامنه بالایی دارند و برای لینک سازی مناسب هستند. برای بررسی اعتبار این سایتها ابزارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به SEMrush، Ahrefs و MOZ اشاره کرد. در نتیجه، لینک سازی خارجی یکی از مهمترین عوامل در بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو و افزایش بازدید ارگانیک است. به عبارت دیگر، هرچه بک لینک های با کیفیت و مرتبط بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه وبسایت شما در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو ظاهر شود، بیشتر خواهد بود. این لینک ها می توانند اعتبار سایت را افزایش دهند، ترافیک ارگانیک را جذب کنند و به سایت کمک کنند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کند.
وبلاگ شخصی نه تنها ترافیک ارگانیک سایت شما را از طریق لینک سازی خارجی و بک لینکهای سایتهای مرتبط بالا می برد، بلکه با جذب کاربران جدید از صفحه نتایج موتورهای جستجو باعث بالا رفتن رتبه سئو سایت میشود. ایجاد منابع ارزشمند و اطلاعاتی معمولاً در شکل گرفتن بکلینکها از دیگر وبسایتها بازدهی زیادی دارد. این منابع میتوانند شامل راهنماهای معتبر، لیستهای اطلاعاتی، وایتپیپرهای تحلیلی یا ابزارهای مفید باشند که نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده میکنند. برای بهینهسازی تلاشهای خود، بهطور فعال در تحقیق و ارتباط با وبسایتهایی که لیست منابع را گردآوری میکنند شرکت کنید و محتوای باکیفیت خود را برای گنجاندن پیشنهاد دهید. این درگیر شدن فعال میتواند شانس شما را برای به دست آوردن بکلینکها از وبسایتهای معتبر بهطور قابل توجهی افزایش دهد. داشتن تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا به طور منظم محتوای جدید و بهروز در سایت خود قرار دهید.
با نوشتن مقالات ارزشمند برای وبلاگهای دیگر در حوزه خود، میتوانید به راحتی لینکهای خود را در محتوای مقاله یا پروفایل نویسنده قرار دهید. میتوانید اعتبار دامنه خود را بهبود بخشید، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید و جایگاه وبسایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. اشتراکگذاری محتوای خود در شبکههای اجتماعی میتواند به افزایش دیدهشدن آن و جذب لینکهای طبیعی کمک کند. هر زمان محتوای وب سایت شما در بالاترین سطح کیفی خود قرار داشته باشد و بتواند اطلاعات کاربردی، مفید و به روزی را به کاربران اضافه کند، یک قدم به لینک سازی طبیعی نزدیکتر شدهاید. این بدان معنا است که بازدید کننده به وبسایت شما سر میزند تا محتوا و مطالب جدید سایت را مطالعه کند و برای مطلع کردن دیگران در جاهای دیگر به شما لینک میدهد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/