آموزش سئو رایگان

کلمه کلیدی چیست؟ انواع کلمات کلیدی که باید بشناسید!

تولید محتوا بدون تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارزشمند، مفت نمی ارزد. محتوای بهینه سازی نشده رنک نمی گیرند و در نتیجه میزان ترافیک سایت بسیار کم خواهد بود. شما باااااااااااااید بدانید که با چه عبارات کلیدی می توانید ترافیک بیشتری را وارد سایت خود کنید. لینک های داخلی راهی فوق العاده برای تبلیغ سایر مقالات یا بخش های سایت شماست! لینک های داخلی همچنین به رباتهای گوگل کمک می کنند تا ساختار وب سایت را بهتر درک کنند. مثلا ما از همین مقاله آموزش سئو که در حال مطالعه آن هستید، برای لینک دهی هم استفاده می کنیم.

در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمی‌دهد، خیلی زود از این سایت خارج می‌شوید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو تکنیکال، اطمینان از موبایل فرندلی و ریسپانسیو بودن وب‌سایت است. با گسترش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به اینترنت، داشتن یک وب‌سایت که به خوبی در موبایل نمایش داده می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوترم رو از دانشگاه علم‌وفرهنگ گرفتم و خیلی شانسی با موضوع پر رمز و راز SEO آشنا شدم. حالا از اون اتفاق شانسی نزدیک به  چهار سال گذشته و من از شهریور ۹۹ کارشناس SEO شرکت دیوارم. من حجت مسگری هستم، سال 94 کار دیجیتال مارکتینگ و سئو رو شروع کردم و مشکلی که داشتم این بود که هزینه‌ی دوره‌های سئو برای من خیلی گرون بودن و این مشکل باعث شد روند یادگیری من به تاخیر بیفته.

علاوه براین هزینه خرید دوره یادگیری سئو بابت صرفه جویی در زمان و انرژی شما خواهد بود که شما مجبور نشوید زمانی را برای آزمون و خطا اختصاص دهید. سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که مابین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید قرار دارد. اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز توسط گوگل کشف نشده است، سئو کلاه خاکستری گفته می‌شود. یکی از بزرگترین و مهم‌ترین آپدیت‌های گوگل ارائه الگوریتم برت در سال 2019 بود. این الگوریتم همانطور که در قسمت بالا ذکر شد جهت تفکیک بهتر کلمات کلیدی و همچین درک بهتر مفهوم کلمات در تمامی زبان‌ها ارائه شد. گوگل قادر است که مفهوم جملات را درک کند و بداند که هدف سایت از نوشتن یک جمله چیست.

الگوریتم رنک برین برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد که در ابتدا به عنوان یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار به شمار می‌رفت. رنک برین بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و بر اساس الگوریتم‌های ماشین لرنینگ طراحی شده. این بررسی‌ها توسط رفتار کاربرها انجام می‌شود و اگر کاربرها رفتار مثبتی داشته باشند، قطعا جایگاه بهتری به شما تعلق می‌گیرد و اگر رفتار مناسبی نداشته باشند، از جایی که هستید هم بیشتر افت می‌کنید. ولی بعد از انتشار الگوریتم پاندا، بسیاری از همین سایت‌ها، برای همیشه از گوگل حذف شدند و بعضی‌ها هم جریمه شدند. چون قطعا متخصصان تجربیات فعلی خودشان را پس از چند سال و پس از آزمون و خطاهای بسیار به دست آوردند برای همین، آنها را به صورت رایگان در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهند.

بهترین منبع برای یادگیری، تلاش، و تمرین هر فرد پس از اموزش، کسب تجربه و پرسیدن سوال از متخصصین در این حوزه می باشد. تحقیقات نشان داده است که تعداد کاربران کمی به صفحه دوم نتایج جستجو گوگل می روند. نرخ کلیک به ازای هر رتبه سایت کاهش می یابد و اگر در صفحه اول گوگل قرار نگیرید، رقبای شما می توانند حجم بالایی از ترافیک و کاربران سایت شما را بدزدند. از مهم ترین و بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت، می توان به موارد زیر اشاره کرد. می توانید با کلیک بر روی هر گزینه به مقاله آموزش آن ها رفته و نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید.

برای افرادی است که به غیر از دو فیلتر بالا میخواهند یک سری اطلاعات دقیق تر بدست بیاورند. دوستای گلم تو این آموزش هر جا که بخوام طبق تجربه هام یک بخشی رو آموزش بدم لحن نوشتاری رو به صمیمانه تغییر میدم امیدوارم پای بی ادبی من نزارین. همین الان در جهت شروع یا بهبود درآمد اینترنتی خودتان اقدام نمایید. شاید در تصورات شما هزینه کردن برای آزمون و خطا موردی بی اهمیت باشد ولی به این مورد فکر کنید که آزمون و خطا علاوه بر انرژی و هزینه، زمان شما را صرف می‌کند که این زمان هیچگاه باز نخواهد گشت. در صورتی که این جریمه برای شما لحاظ گردد اصطلاح Duplicate Content برای سایت شما به کار خواهد رفت.

مرتباً لینک های داخلی سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ لینک شکسته ای وجود ندارد. لینک های شکسته تجربه کاربری را خراب می کنند و می توانند بر رتبه بندی سئو تأثیر منفی بگذارند. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند. یک ساختار سلسله مراتبی یا به اصلاح مسطح با دسته بندی های واضح، ناوبری آسان را برای کاربران فراهم می کند. امیدوارم که تا به اینجا ضرورت یادگیری سئو برای کسب و کارتان را درک کرده باشین. خب در ادامه این آموزش می خواهیم به مولفه های اصلی آموزش سئو بپردازیم.

این بخش به معنی فیلتر کردن نتایجی که فقط کلمه کلیدی دقیق یا اصلی را دارند استفاده میشود. خب بیاید بریم سراغ چگونگی تحقیق یک کلمه کلیدی در ابزار google search console. در واقع این قسمت یکی دیگه از راه های پیدا کردن کلمات مرتبط با حوزه خودتونه بیشتر برای افرادی که ایده ای برای تولید محتوا ندارن میتونه عالی باشه. بازم میشه این کارو کرد این بار باید موستون رو وسط کلمه کلیدی قرار بدید مطابق تصویر پایین. خب حالا باید برای عوض شدن نتایج و پیدا کردن نتایج جدید موستون رو مثل من که تو تصویر بالا بردم اول کلمه کلیدی قرار دادم قرار بدید همین.

مشخص است که 50% از کاربران انتظار دارند یک سایت در 2 ثانیه یا کمتر از آن بارگذاری شود و اگر در 3 ثانیه بارگذاری نشود آن را ترک می کنند. سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. این لینک ها به شما این امکان را می دهند که به صفحات مهم سایت خود ارزش بیشتری نسبت به سایر صفحاتی که اهمیت کمتری دارند، بدهید. برای کسب درآمد در زمینه سئو، فقط گذراندن دوره و آموزش کافی نیست. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از تماشای کامل دوره یک سایت آزمایشی با وردپرس برای خود طراحی کنید و اصول سئو را در آن پیاده سازی کنید.

همچنین باید لیست کلمات کلیدی را با توجه به معیارهای مختلفی مانند میزان جستجو، رقابت، ارتباط، نرخ تبدیل (CTR) و غیره ارزیابی و رتبه‌ بندی کنیم. ببینید تو مرحله اول تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بدونید کاربران یا مشتریان وب سایت شما دنبال چی هستن و تمام. خب این 6 مولفه فقط به صورت تیتروار معرفی شد، در ادامه این مقاله جامع آموزش سئو به صورت عملی و تجربی آن هم به صورت کاملا رایگان اما حرفه ای به بررسی کامل این مولفه ها خواهیم پرداخت. آن دسته از برندها و اشخاصی که درک درستی از سئو دارند و در تلاش برای به‌روزرسانی دانش و تکنیک‌های خود هستند، نه تنها کاربران بیشتری را جذب می‌کنند، بلکه قادر خواهند بود ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد نمایند. در این قسمت قصد داریم که با چند اصطلاح و معیار در اندازه‌گیری سرعت سایت آشنا شویم. این مباحث را به خاطر بسپارید، چرا که در زمان بهینه‌سازی وب‌سایت، هریک از این معیارها، معنای متفاوتی خواهند داشت.

خیلی کوتاه و مختصر بیان می‌کنیم که اگر تا پایان همین محتوا با ما همراه باشید، نه تنها از بسیاری منابع بی‌نیاز خواهید شد، بلکه بیش از نیمی از راه تبدیل شدن به متخصص سئو را طی کرده‌اید. آموزش سئو سایت شاید خیلی هم سخت نباشد، چرا که همین الان که شما اینجا قرار دارید، سخت ترین قدم را برداشته‌اید و حتما این جمله که اولین قدم، مهم‌ترین و سخت‌ترین قدم است به گوشتان خورده باشد. این آموزش سئو رایگان با مثال‌های کاربردی و ساختاری کاملاً استاندارد و به‌روز طراحی شده که درک آن را حتی برای افراد مبتدی، ساده و آسان می‌سازد. در قدم اول آموزش سئو، اصول اولیه و مهمی که هر متخصص سئو می‌بایست آشناییت کاملی با آن داشته باشید را مرور خواهیم کرد. سعی کنید که این بخش را به دقت مطالعه نمایید و مباحث آن را فرابگیرید. فراموش نکنید که یادگیری سئو به صورت اصولی و با ذهنیت درست می‌بایست قدم به قدم انجام گیرد و هیچ راه میانبری در این مسیر وجود ندارد.

کافیست آدرس وب سایت خود را در آن وارد نمایید تا برای یافتن لینک های شکسته، برچسب های پاک شده، محتوای تکراری و … شروع به بررسی کند. تقریبا هیچ خطایی که شما درباره آن آموزش سئو دیده باشید، توسط این ابزار نادیده گرفته نمی شود. مثلا دانش و تجربه من و تیمم چیزی نیست که کسی بخواد ازمون بگیره یا با پول خریدنی باشه. تقریبا تمام تیم نیوسئو آموزش سئو دیدن و بعد از اینکه همش رو یاد گرفتن شروع کردن به کار کردن روی پروژه های خودشون و دیگران. مهم ترین ابزاری که همه ما استفاده می کنیم خود سرچ کنسول گوگله که حتی تو سایت های آموزش سئو رایگان هم نکاتی ازش اومده و برای همیشه قابل استفاده است (مخصوصا که رایگانم هست).

بعنوان مثال اگر سایتی در زمینه پزشکی دارید و بر روی آن سئو انجام می‌دهید لازم است که نام پزشک و متخصص ناظر برای تأیید علمی مطالب منتشر شده را ذکر کنید. نام این الگوریتم گوگل که قبلاً  EAT بود مخفف کلمات Authoritative (اعتبار)، Expertise (تخصص در آن زمینه) و Trustworthiness (اعتماد) می‌شد. که با آپدیت جدیدی گوگل Experience (تجربه تولید کننده محتوا) را به آن نیز افزود و این الگوریتم تبدیل شد به EEAT. هدف از این الگوریتم آن است که محتوای سایت باید در نزد گوگل دارای اعتبار باشد و این اعتبار به واسطه تخصص نویسنده و صاحب سایت تأمین شود. در آموزش رایگان سئو لازم است که به نوع دیگری از روش اجرای سئو بپردازیم و آن کلاه خاکستری هست. منظور من از تجربه کاربری در این بخش چیزی فراتر از سرعت سایت و https است.

این عبارت کلیدی لینک دار به خزنده ها کمک می کند که متوجه شوند صفحه لینک شده درباره چه موضوعی است. ابزار های زیادی برای تعیین مقدار سختی کلمه کلیدی در دنیای اینترنت وجود دارد. این مقادیر ممکن است برای یک کلمه کلیدی در ابزار های مختلف متفاوت باشد. برای مثال سختی یک کلمه ممکن است در یک ابزار برابر با 50 و در ابزار دیگر برابر با 30 باشد. بعد از اینکه شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، باید مقدار سختی آن را شناسایی کنید. سختی کلمه یک معیار قابل اندازگیری کاربردی و بسیار مفید برای کمک به شماست.

وب سایت ها در سراسر جهان به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه به روز می شوند، خب ممکن است بعضی سایت ها هم به روز نشوند!!! زمانی که سایت ها به روزرسانی می شوند ممکن است جایگاهشان در نتایج رتبه بندی گوگل تغییر کند. این اتفاق بارها برای صفحات مختلف سایت نیوسئو رخ داده است و رخ خواهد داد. در واقع یکی از مهمترین فاکتورهای بهترین بودن نیوسئو در ایران همین بروزرسانی های مکرر و دقیق محتوای آن است. نکته جذاب این است که شما می توانید مقالات رایگان زیادی در اینترنت در زمینه بهینه سازی سایت در گوگل پیدا کنید (از جمله در همین سایت نیوسئو)، اما باید عاقلانه انتخاب و رفتار کنید. از این گذشته پیشنهاد می کنم در دوره ها، کلاس ها و وبینارهای مختلف شرکت کنید.

این ابزار به خودی خود بسیار قوی و کاربردیه و یکی از پرطرفدارترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی است. به عنوان مثال همین کلمه ای که شما سرچ کردید و وارد این صفحه شدید کلمه کلیدی آموزش سئو. ما باید کلمات کلیدی انتخاب شده را در محتوای سایت خود به‌درستی قرار دهیم و از آن‌ها برای بهینه‌سازی عناصر مختلف سئو مانند عنوان، توضیحات، متن، تصاویر، لینک‌ها و غیره استفاده کنیم. طبق استناد به داکیومنت‌های گوگل، سرعت بارگذاری و تعامل کاربران با سایت از جمله فاکتورهایی است که می‌بایست به دقت بررسی و به درستی بهینه شود. لینک ایجادشده برای رفع سریع نیاز کاربر باشد.صفحه‌ای که قصد لینک‌سازی به آن را دارید، می‌بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشد. (در قسمت بالا به طور مفصل به ویژگی صفحات باکیفیت پرداخته‌ایم) لینک می‌بایست با محتوای صفحه مقصد مرتبط باشد و صرفا جهت لینک‌سازی انجام نشده باشد.

برای تسلط بر “آموزش سئو” سایت، علاوه بر منابع آنلاین، مطالعه کتاب‌ها و مقالات تخصصی نیز بسیار مفید خواهد بود. همچنین، تجزیه و تحلیل وبسایت‌های موفق و بررسی استراتژی‌های سئو آنها، می‌تواند به شما در یادگیری عملی کمک کند. در این وبینار کاربردی و پروژه محور، من به شما نشان می‌دهم که چگونه می‌توانید از سرچ کنسول گوگل برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان بهره‌برداری کنید. ریچ اسنیپت از داده های نشانه گذاری (اسکیما)  استفاده می کند تا موتورهای جستجوگر صفحات سایت را راحت تر درک کرده و جواب بهتری به کاربر بدهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش اسکیما دوره آموزشی مراجعه کنید. زمانی که مجموعه سایت هایی را به منظور لینک سازی ایجاد می کنیم و در آن مطالب مرتبط یا نزدیک با سایت هدف قرار می دهیم ما دارای یک پی بی ان هستیم.

البته، تمرکز بر کیفیت بک لینک‌ ها (مثلاً لینک‌ های مرتبط و معتبر) بسیار مهم‌تر از تعداد آن‌هاست. همون طور که در فصل 2 به تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ابزار kwfind پرداختم با همون روشها میتونید بهترین کلمات سوالی حوزه خودتون رو پیدا کنین. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد می‌کند، حتی اگر سایت شما بهینه‌سازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد. با انجام این مراحل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌ سایت شما به بهترین شکل ممکن توسط موتورهای جستجو ایندکس شده و در نتایج جستجو بهتر دیده می‌شود. داشتن نقشه سایت یک راه موثر برای اطمینان از این است که هیچ صفحه‌ ای از سایت شما از دید موتورهای جستجو پنهان نمانده است.

گوگل از همان ابتدایی که شما سایتتان را راه اندازی می کنید، آن را بررسی می کند؛ قطعا شما نمی خواهید که برچسب بی کفیت بودن روی وب سایتتان باشد. درست است که عناصری که سبب بی کیفیت بودن صفحات سایت می شوند، ارتباطی با رتبه بندی وب سایت شما ندارند، اما باید تا جایی که می توانید از آن ها دوری کنید. با این روش، شما در واقع اندازه گیری می کنید که چه تعداد کاربر همان روندی که شما تعبیه دیده بودید را طی کرده اند و چه تعداد در نیمه راه از وب سایت شما خارج شده اند. برخی از تکنیک های ساده قدیمی، مثل لینک دهی متقابل، دیگر کارساز نیستند. بنابراین، متخصصین سئو تلاش کرده اند تا از طریق روش های مختلف، بهترین استراتژی های ساخت بک لینک با کیفیت را متوجه شوند. موتورهای جستجو از لینک ها برای پیدا کردن و بررسی صفحاتی از سایت های جدید و جهت ایندکس کردن آن ها در نتایج خود استفاده می کنند.

شما ابتدا باید قدم‌هایی که لازم است برای آموزش سئو سایت بردارید را بدانید و طبق آن جلو بروید. این ابزار به سئوکاران کمک می کند تا استراتژی قوی تر و بهتری را برای سایت خود تعریف کرده و به رشد وبسایت کمک می کند. از آن جایی که استفاده از این ابزار نیاز به آموزش کامل و جامعی دارد، می توانید با کلیک بر دکمه زیر به دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ویکی دمی منتقل شوید. آنالیز سایت به معنای بررسی تمامی جنبه های سایت، نحوه عملکرد آن ها، و تحلیل داده های به دست آمده است. بررسی سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا داده های مهمی را درباره وضعیت سایت خود به دست آورید.

در گذشته، گوگل فقط بر روی ساختار ماشینی تمرکز می‌کرد و مثلا اگر شما کلمه‌ای را به صورت محاوره‌ای در گوگل سرچ می‌کردید، نتایج خوبی به شما نشان داده نمی‌شد و یا اصلا نتیجه‌ای نشان داده نمی‌شد. در گذشته کیفیت لینک‌ها مهم نبود هر کسی که لینک بیشتری می‌ساخت، رتبه بهتری را در گوگل می‌گرفت. بسیاری از افراد، مرحله کارآموزی سئو را دست کم می‌گیرند؛ ولی تجربه می‌تواند در سئو، نقش بسیاری مهمی را داشته باشد که شما می‌توانید این تجربه را از سمت مرحله کارآموزی، به دست بیاورید. کارآموزها معمولا در شرکت‌هایی استخدام می‌شوند که می‌توانند مراحل سئو را به صورت عملی یاد گرفته و در ازای یادگیری هم یکسری فعالیت‌ها را برای همین شرکت‌های سئو انجام می‌دهند. البته اغلب کارآموزها به صورت رایگان کار می‌کنند و در صورت پرداخت حقوق، حقوق کمی دریافت می‌کنند که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم.

سئو تمام اقداماتی است که شما انجام می دهید تا گوگل وب سایت شما را یک منبع با کیفیت در نظر بگیرد و آن را برای جست و جوهای مورد نظر شما رتبه بندی کند. شما باید در بهینه‌سازی سایتتان از این کلمات استفاده کنید تا گوگل موضوع سایت شما را بفهمد و هنگام جستجوی کاربر، سایت شما را به اون نشان دهد. برای سئو و بهینه‌سازی سایت باید 4 اقدام اساسی انجام دهید که در عکس رو به رو می‌بینید. در ادامه با هر بخش آشنا می‌شوید، تکنیک‌ها و ابزارهایش را می‌شناسید و یاد می‌گیرید که چطور این تکنیک‌ها را اجرا کنید. تا اینجا با مفاهیم پایه سئو و بازار کار سئو آشنا شدید و الان می‌دانید که سئو سایت چیست و چگونه کار می‌کند.

با استفاده از ابزار کبوتر به راحتی و به سرعت می‌توانید این کار را انجام دهید. هم کیفیت زیادی دارد و هم می‌توانیم به بهانه‌های مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. با توجه به هدف جستجوی کلمه کلیدی یکی از ۳ نوع لندینگ پیج را انتخاب می‌کنیم و اطلاعات لندینگ پیج را (مانند آدرس صفحه، عنوان صفحه و…) در بخش اطلاعات صفحه ابزار کبوتر وارد می‌کنیم. قبل از هر چیز باید با بررسی صفحه اول گوگل متوجه شوید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی چیست. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن، توسعه و هدف‌گذاری کلمات کلیدی روی صفحات سایت است. در این فصل وارد فاز اجرایی می‌شوید و با مهم‌ترین پروسه سئو یعنی تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

“الگوریتم پاندا چیست؟ و چگونه روی سئو تاثیر میگذارد؟” یک مقاله جامع و کامل است که به بررسی این الگوریتم و فاکتورهای مربوطه می‌پردازد. مطالعه این مقاله را برای یادگیری هرچه بهتر سئو به شما پیشنهاد می‌کنیم. این الگوریتم در سال 2011 به فهرست الگوریتم‌های گوگل اضافه شد و پس از آن با سایت‌ و محتواهای هرز مقابله کرد. الگوریتم پاندا سبب شد تا سایت‌هایی که رتبه خوبی داشتند ولی نیاز کاربر را رفع نمی‌کردند، به شدت افت رتبه پیدا کنند و بالعکس سایت‌هایی که محتواهای باکیفیت و ارزشمندی ارائه می‌دادند، رتبه و ارزش بالاتری پیدا کنند. در این قسمت از دوره رایگان سئو، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که الگوریتم‌های گوگل دقیقا چه کاری انجام می‌دهند و چگونه بر نتایج تاثیر می‌گذارند. مایل نیستیم که پرونده اصطلاحات سئو را به دلیل اهمیت فوق‌العاده بالا در همین قسمت ببندیم.

مانند تصویر بالا به Google Search Console بروید و در بخش “Sitemaps”، نقشه سایت خود را در قسمت “Add a new sitemap” وارد کنید تا گوگل بتواند آن را بررسی و ایندکس کند. نقشه سایت یک فهرست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب‌ سایت است که برای جستجو توسط موتورهای جستجو در دسترس است. خب حال این لینک سازی داخلی باید طبق یک اصول انجام بشه تا بهترین نتیجه رو براتون به جا بزاره. شما با بهینه سازی یک محتوا نه تنها مخاطبین حوزه خود را مجذوب تخصص حوزه فعالیت خود میکنید، بلکه در مسیر موفقیت در دنیای سئو با سرعت بیشتر حرکت خواهید کرد. امیدوارم که این فصل رو هم به خوبی درک کرده باشین و با تمرکز کامل فصل بعدی که درباره بهینه سازی یک محتواست رو شروع کنید. این بخش یکی بهترین قسمت هایی است که شما میتونید برای تحقیق کلمات کلیدیتون ازش استفاده کنید.

مثلا دو عبارت "ارسال بار از تهران" و "ارسال بار در تهران" دارای دو مفهوم کاملا متفاوت هستند و فقط حرف اضافه "از" و "در" در آنها متفاوت می باشد که برت به خوبی متوجه تفاوت آنها می شود. سئو لوکال  بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه اختصاصی سئو لوکال  به ریز شرح داده شده اند. به یاد داشته باشید که توانایی انجام اقدامات و تکنیک های سئو یک مهارت بسیار باارزش در بازار کسب و کار اینترنتی است. همچنین کاربران می توانند کمپین های سئو و استراتژی های سئو رقبایشان را مانیتورینگ کنند. یک ویژگی جالب دیگر آن است که این ابزار بیش از 170 کشور و 3000 موتور جستجو از جمله گوگل، یوتیوب، یاندکس، بادیو و حتی آمازون!

این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو می‌کند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان می‌دهد. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند، به صفحه شما می‌رسند. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. من رضا رضایی هستم و در این دوره قراره با هم به دنیای گسترده‌ای متصل بشیم که شاید هر روز ازش استفاده می‌کنیم اما کمتر به ساختارش فکر می‌کنیم.

پس همان سایت و همان شاخص هاست و هیچ تفاوتی در سئو سایت اختصاصی با سایت وردپرسی وجود ندارد. اما وردپرس گاها کار ما را راحت تر می کند و آن هم به دلیل وجود پلاگین های آماده سئویی می باشد که در مخزن وردپرس وجود دارد. تمام این اطلاعات باید کنار هم قرار گیرند، صحت سنجی شوند و تحلیل شوند. حال وضع موجود مشخص است، چگونه می توانیم رقابت را بگیریم؟ شروع به تحلیل عمیق تر و تدوین استراتژی جهت گرفتن رقابت می کنیم. MUM پیچیده است و احتمالا یک سری مشکلاتی را در بحث مالکیت محتوا به وجود بیاورد که تمام مسائل  را در صفحه آموزش الگوریتم ام یو ام بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم گوگل دنس درواقع برای تعیین جایگاه جدید، یکسری نوساناتی را در نتایج شما ایجاد می‌کنند. البته تعداد سرچ‌های خرید کفش، بسیار بالاتر از این اعداد است و ما فقط خواستیم که حداقل ها را حساب کنید تا متوجه اهمیت سئو شوید. در این مثال، ما حداقل سود را به شما نشان می‌دهیم؛ فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید که در زمینه فروش کفش فعالیت می‌کنید و از هر فروش کفش، 70 هزار تومان سود می‌کنید. تگ عنوان و توضیحات متا عناصر HTML هستند که عنوان و توضیحات صفحه را نشان می‌دهند. آنها در نتایج جستجو یا زمانی که صفحه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، نمایش داده می‌شوند.

در صورتی که شما در ناحیه جنت آباد باشید، لازم نیست که کلیدسازی‌های خیابان سعادت آباد را به شما نشان دهد. گوگل نیز سعی می‌کند که نزدیکترین موقعیت‌ها را به کاربر نمایش دهد. نحوه استفاده از این هدینگ‌ها بسیار مهم است و نباید هر زمانی که مایل بودیم از آن استفاده کنیم. آکادمی دی ام روم در مقاله “آشنایی با ترتیب تگ های H و بهترین روش استفاده از آنها” نحوه صحیح استفاده از این تگ‌ها را به شما آموزش داده است تا بتوانید از این ویژگی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سایت به صورت کامل بارگزاری شود، یک دقیقه است.

زمانی که یک سایت داخل گوگل ایندکس می‌شود یک اعتباری را دریافت می‌کند ، هرچه قدر اعتبار سایت شما بالاتر باشد رتبه بالاتری را کسب می‌کنید. که خوب مسلما این مورد جزو یکی از موارد مهم در سئو خارجی و داخلی است. از سایت MOZ و یا سایت‌های مشابه می‌توانید عدد آتوریتی وبسایت‌ها را مشاهده کنید. شما نباید داخل هر سایتی لینک سازی خارجی انجام بدهید و بک لینک بگیرید. این کار نه تنها امتیازی به سایت شما اضافه نمی‌کند بلکه باعث کاهش اعتبار و رتبه هم میشود.

این مرحله نه تنها در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو نقش دارد، بلکه به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعتبار برند خود را افزایش دهید. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. خلاصه، نرم افزار Screaming Frog یک ابزار SEO حرفه ای است که توسط تیمی از برنامه نویسان برجسته برای تحلیل و بهینه سازی سایت ها که بر روی موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار دارند، توسعه داده شده است. این ابزار قابلیت های متنوعی از جمله جستجوی سایت، بررسی خطاهای HTTP، تجزیه و تحلیل محتوا، بررسی ساختار لینک ها، بررسی مشکلات داخلی و خارجی وبسایت و بسیاری از قابلیت های دیگر را ارائه می دهد.

از طرفی وجود این لینک‎ها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینک‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید. فضای وب به‌سرعت در حال رشد است و می‌توان آن را بی‌نهایت در نظر گرفت. به همین دلیل، گوگل برای هر وب‌سایت یک Crawl Budget مشخص تعریف می‌کند. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌ها، آموزش سئو یک فرآیند پیوسته است. برای حفظ رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجو، باید همواره از آخرین به‌روزرسانی‌ها آگاه باشید و استراتژی‌های سئو خود را بر اساس آنها تنظیم کنید.

فقط توجه داشته باشید که باید به خوبی کیفیت لینک و مبدا لینک را بررسی کنید. همانطور که می‌دانید شما برای اینکه یک سئو خارجی خوب و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید از پارامترهای مختلفی کمک بگیرید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هریک از کارهایی که شما انجام می‌دهید، در کنار مزایایی که برای شما دارد ممکن است معایبی نیز برای شما داشته باشد. این نکته را به این دلیل گفتیم که بدانید، لینک سازی خارجی به جهت تقویت سئو خارجی سایت معمولا یکی از بهترین راه‌های موجود شما می‌باشد. باید بدانید که اعتبار شما توسط سایت‌هایی سنجیده می‌‌شود که راجب شما صحبت می‌کنند.

نکته بسیار مهمی که باید اشاره کنم این است که به شخصه و براساس تجربه سرویس های بک لینک ماز را پیشنهاد نمی کنم. اطلاعات تقریبا کم و البته حدودی ارائه می کند که در اکثر مواثع سودمند نیست. در ادامه بحث های مربوط به آموزش سئو رایگان در مورد لینک های داخلی باید صحبت کنیم. پیوندهای داخلی یا همان لینک های داخلی به لینک هایی که شما از صفحات سایت خودتان به هم می دهید، می گویند. این لینک ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا از صفحه ای به صفحه دیگر بروند و این مهم جدا از بحث سئو سایت برای افزایش بازدید سایت شما بسیار مفید است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (یعنی پولی نباشد) موتورهای جستجوگری همچون گوگل است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری