تفلون ایران این پیستون رینگ ها و رایدر رینگ ها را برای طیف وسیعی از صنایع طراحی و تولید می نماید. در این اکوسیستم قدیمی در بازار، یکسری تاجر و تولیدکننده جنس را تولید میکردهاند و بهصورت عمدهفروشی در اختیار خرده فروشان قرار میدادهاند. البته به دلیل قابلیت بالای انبساط پیستونهای آلومینیومی باید لقی بیشتری بین این نوع پیستون و سیلندر در نظر گرفته شود. عیب مهم پیستون های آلیاژ آلومینیومی این است که دارای ضریب انبساط بالایی میباشند. بنابراین بطور کلی پیستونهای چدنی سنگین بوده و توان وزنی موتور را کاهش میدهند همینطور چدن داری ضریب انبساط حجمی پائین بوده و در عین حال دارای ضریب انتقال حرارت پائینی دارد. این عضو استوانهای شکل که قسمت بالایی آن برای موتورهای مختلف میتواند تخت، محدب یا مقعر باشد، به وسیله رینگ پیستون در محوطه داخلی سیلندر آب بندی میشوند. به شکل بیضی می باشد قطر بزرگتر عمود بر محور انگشتی پیستون و قطر کوچک آن در جهت انگشتی پیستون باشد.

در این روش برای کنترل کردن انبساط پیستون بر اثر حرارت یک سری شکاف های عمودی و افقی و یا فرو رفتگی هایی در بدنه پیستون ایجاد میگردد. کارکرد رینگ های متراکم، جلوگیری از خروج گاز است، در حالی که رینگ های روغن، میزان روغن روی جداره پیستون را کنترل می کنند. این نیروی چرخشی به بادامک محور لنگ که در داخل روتور قرار دارد، وارد شده و به فلایویل و سیستم انتقال قدرت میرسد. دریک طرف آن، لنت تکیه میکندودرطرف دیگرش،فقط یک پیستون هیدرولیکی وجود دارد، که در پشت سر لنت دیگر قرار میگیرد. تکیه گاه ها یا سطوح عبارتست از لبههایی که بین شیارهای رینگ قرار گرفتهاند بگونهای که رینگ ها را در شیارهای خود نگه داشته و حمایت میکنند. هنگام نصب حلقه های جدید ، شکاف ها باید جابجا شوند و هرگز مستقیماً با یکدیگر در یک خط قرار نگیرند تا از مسیری مستقیم برای خروج گازها جلوگیری شود. کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن: افزایش سطح تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیبهای جدی را به دنبال خواهد داشت؛ شایان ذکر است که رینگها شاید بعد از مدتی ساییده شده و این امر نیز میتواند منجر به افزایش اصطکاک گردد.

پیستونهای آلومینیومی سبک بوده و ضمن افزایش شتاب موتور و توان وزنی از ضریب انتقال حرارت خوبی نیز piston 66 pen 15 برخوردار است. بر اثر آلودگی های کربنی و افزایش رسوبات در محفظه احتراق، رینگ قادر به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ایجاد می شود. یکی از این قطعات که در انواع موتور احتراقی دیده میشود و جزء جداییناپذیر آنها به شمار میرود، پیستون است. معضل این پیستونها به غیر از وزنشان، انتقال حرارتی پایین و شکنندگی آنها است. پیستونها با فاکتورهای مختلفی دسته بندی میشوند. یکی از اتفاقاتی که پس از رواج فروش اینترنتی و تغییر اکوسیستم بازارها میافتد، حذف بسیاری از ذینفعان قوی بازار است؛ بنکداران بازار حذف میشوند. پیستونهای چدنی به دلیل سنگینی و همچنین بدنه بزرگتر تنها در خودروهای دیزلی با قدرت بالا استفاده میشوند. همه پیستونهای موجود در سیلندرهای یک موتور باید از نظر اندازه و ابعاد و وزن یکی باشند تا در عملکرد آنها اختلاف کیفیت یا زمان ایجاد نشود. در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه رخ می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ درجه سانتی گراد(۴۰۰۰ درجه فارنهایت) یا بیشتر می رسد.

در این صورت رینگ با نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و از خروج سوخت و هوای فشرده جلوگیری می کند. پیستونهای آلومینیوم آهنگری نسبت به ریختهگری دوام بیشتری دارند. این دستگاه با انتقال انرژی مکانیکی به سیالات اثر اصطکاک آن ها با لوله و سایر تجهیزات را کاهش داده و آب را با فشار بیشتری منتقل می کند. برای خرید انواع قطعات پراید ، قطعات پژو و قطعات یدکی سایر خودروهای ایرانی میتوانید به بخش جستجوی وبسایت مراجعه کنید یا با شبکه نمایندگیها تماس بگیرید. چه مولفههای دیگری وجود دارد که کار شما را از دیگر مجموعههایی که روی فروش اینترنتی قطعات کار کردهاند، متمایز میکند؟ در آبان سال آینده نیز در تهران فعالیت کشوری خود را آغاز میکند. پس حالا که با پیستون و نقش آن در عملکرد خودروی خودتان آشنا شدید، حتما متوجه شدید که بدون این قطعه و یا در اثر خرابی پیستون خودرو، عملیات احتراق و به تبع آن، حرکت ماشین مختل شده و صورت نمی پذیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با piston 60mm berapa cc وب سایت خود piston 86mm باشید.

ایندکسر