در شکل پایین موقعیت پیستون در موتور خودرو را مشاهده می فرمایید ، پیستون ها اصلی رنگ نارنجی نشان داده شده اند. تراز و شدت اجرای همین فرآیند می تواند در نهایت انتخاب کننده توان خروجی پایانی پیشرانه ویژه کاربری بخصوصی باشد که صاحب آن را گزینش میکند. تغییر‌و تحول در رخ مهندسی شده پیستون، به عنوان مثال به کارگیری از پیستون تخت یا این که گنبدی به جای پیستون گود، می تواند همانند حجم محیط احتراق سرسیلندر، به ارتقاء ضریب حجمی امداد کند. هرچه حجم گوشه و کنار احتراق سرسیلندر کوچکتر باشد، ضریب جرم فراتر و اقتدار خروجی اکثر خواهد بود. واجب به تاکید میباشد که نسبتاً اجرای تمامی همین مراحل درمورد همگی پیشرانههای پیستونی احتراق داخلی درستی مینماید و صرفا محدود به این پیشرانه بخصوص (TU5) نیست. Mostafa متن شده:اصولی ترین نحوه گرفتن روغن از روغن موتور میباشد که بهترین جا به جهت موتور tu5 همون جایی که تو عکس گذاشتین و یک سری سرسیلندر ها تو جمهوری اسلامی ایران همونجا به جای ساچمه کلیدی پیچ کور شده . پژو 206 تیپ 5 (و 6) مجهز به پیشرانه معروف 1.6 لیتری دو میل سوپاپ (DOHC/16 سوپاپ) TU5 ایجاد پژو فرانسه یک عدد از محبوبترین پیشرانههای چهار سیلندر تولید همین شرکت است که در طیف گستردهای از محصولات فرانسوی و چینی موجود در بازار کشور‌ایران از پاراگراف پژو پارس اتوماتیک، 207 و دانگ فنگ H30 کراس نیز به فعالیت رفته است. اما به جهت کمتر هزینه میگم و سوال بعدی اینکه شاطون و میل سوپاپ فرج موجود داری؟ لطفا بفرمایید به جهت تقویت شهری 206 tu5 اگه بخوایم از همین شاطون فرج و توربو شارژ به همراه پیستون فابریک به کارگیری نماییم مشکلی پیش میاد؟ درصورت نیت به ارتقاء فنی حرفهای در بعدها مسابقهای (یا حتی حرفهای شهری)، شاسی خودروهای مونوکوک (شاسی یکپارچه) و سیستم تعلیق به منظور حفظ پایداری خودرو، سوای شک وتردید تهیدست اعمال تغییرات مهم خواهد بود. درصورت چشمپوشی از مسائل ایمنی و فنی بیان شده در بالا به خواسته نگهداری سرمایه برای بخشهای دیگر یا کاهش هزینههای نهایی ممکن می باشد خودرو تیونینگ شده در اولین تست جادهای، اولین رقابت حرفهای یا این که چنانچه مضاعف خوششانس باشید، در مدت زمانی دوچندان کوتاه به کلی نابود شده یا این که از بعضی بخشهای ضعیفتر دچار جراحت شود. به بلوک پیشرانه فارغ از سرسیلندر، نیم بلوک یا بلوک کوتاه (Short Block) گفته میشود. مهمترین محتویات باطن نیم بلوک شامل ادوات دوار (پیستون، شاتون و میلنگ) است. پیشرانههای باطن سوز (فارق از نوع) درست مثل یک پمپ هوا عمل میکنند. استفاده از سیستم روغنکاری پرفشار دارای به کارگیری از پمپ روغن قویتر یا حتی تغییر تحول سیستم روغن کاری به نمونههای پرفشار مسابقه ای کارتر خشک (Dry Sump) هم می بایست مد نظر قرار بگیرد. از دیگر مشخصات پیشرانه تارا می توان به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن حساس دبی متغیر اشاره نمود. به کلمه زیاد ساده، در هر پیشرانه، میل سوپاپ وظیفه مقدار باز و بسته شدن و مدت دوران باز و بسته ماندن سوپاپها را گزینش میکنند که نقشی مضاعف حساس در بخش بهبود تنفس، بهبود بازده و دورگیری پیشرانه برعهده دارد. در درحال حاضر حاضر جعبهدنده تارا دندهای از جور 5 سرعته دستی میباشد البته احتمالاً به زودی شاهد عرضه این کالا مهم گیربکس 6 سرعته جدید ایرانخودرو خوا‌هیم بود که در کشش، عجله و مصرف سوخت خودرو تاثیر مثبتی میگذارد. Chip Tune یا Remap اصطلاح عامیانه اما تخصصی علم تیونینگ است که به تنظیم مجدد فاکتورهای اهمیت عملکرد پیشرانه گفته می شود و از سوی تیونرهای حرفهای و کاربلد و غالبا بر بر روی دستگاه داینو (گشتاورسنج) یا این که در آزمون رانندگیهای پشت سرهم و به کمک نرمافزارهای کامپیوتری منحصر به فرد انجام میشود. بطور بی آلایش در هیدروموتورهای پیستونی از پیستون های یکطرفه به کارگیری می شود که باز شدن آن به وسیله فشار سیالی می باشد که بر آن ها اعمال می شود و اهمیت رجوع و برگشت خود سیال را تخلیه می کنند. در بخش خروجی هوای پیشرانه یا به عبارتی اگزوز نیز ابتداییترین فعالیت حذف منیفولد چدنی و جایگزینی آن اهمیت هدرزهای لوله بلند حساس طراحی بنیادی و مهندسی است. میماند پاشنهآشیل ۲۰۶ به جهت تغییر به پرخوران، که به عبارتی حجمی ۱۰.۵ به ۱ این پیشرانه است. همین موتور در واقع ورژن بهینهسازی شده به عبارتی TU5 سابق پژو هست و درحال حاضر اصلی 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتنمتر گشتاور اندکی قویتر ظواهر میشود. چرا پژو ۲۰۶ ؟ اوه پسر، کلیدی چنین قدرتی نسبت وزن به اسببخار ۲۰۶ حتی خوبتر از جاگوار F Type S، شورولت کوروت استینگری یا این که مرسدس E63 AMG S خواهد بود! سرسیلندر یک عدد از مهمترین بخشهای پیشرانه میباشد که در بخش بهبود تنفس نقشی اصلی بازی قطر پیستون tu5 میکند. گفت: مهمترین قضیه گل نخوردن می باشد و همین به همین معنی که شخصیت تیم ما در اکنون شکلگیری است. چنانچه در بخش ها گرم سیری زندگی می فرمائید باید آب رادیاتور را زودتر بده بستان کنید. همین عمل به همین معنا که سوق دهی و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق، در بخش اعظم خودرو های امروزی به وسیله مانیفلد ها انجام می گردد. اندک نمودن دانسیته یه فعالیت بی موردیه زمانی میخواهید 5-6 psi بوست به این تو موتور ، اصلآ قلیل کردن جرم حتمی نداره ، شما هنگامی جرم رو ناچیز میکنی که بخواهی بوست متعددی از موتور بگیری . چنانچه شما هر جور سوالی در رابطه حیاتی کجا و نحوه استعمال از پیستون هورنت tu5 دارید، می توانید با ما در برگه وب تماس بگیرید.

ایندکسر