همچنین نوع اتصال کیت دستساز به بدنه که به وسیله پیچ صورت گرفته است، ظاهری اسپرت و مسابقهای را به این خودرو داده است. خودرویی که مورد بررسی ماست نمونه سدان E36 می باشد که از کیت بدنه AC Schnitzer بهره برده است، در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ های کشیده خودرو هستیم که به مانند قسمت های دیگر خودرو داخلشان مشکی رنگ است و در قسمت بالای آنها ابرویی قرار گرفته که نمای این قسمت از اتومبیل را عبوس تر از قبل می کند، پیش رادیاتور مشکی رنگ زیبا با علامت برجسته AC هم در پیشانی خودرو چشم نوازی می کند، سپر جلوی این خودرو در طرفین دو پروژکتور دارد که در میان آن ورودی هوای آن قرار داشته است که در حال حاضر اینترکولر Air to Air خودرو در پشت آن جاسازی شده است و مالک خودرو نام خود را بر روی آن نوشته است. میزان بهبود پس از ریمپ 405 چقدر است ؟

هدرز روی ۴۰۵
این تغییر در جهت تقسیم وزن بهتر و بهبود واکنش فرمان نسبت به گشتاور انتقالی از چرخهای جلو انجام شده و یکی از تفاوتهای ساختاری مهم EVOهای چهار به بعد نسبت به سه سری نخست به شمار میآید. مالک خودرو مورد بحث، جناب آقای محمد مهری نیز با چنین رویکردی بر اساس یکی از نمونههای لنسر ۱۹۹۸ و با استفاده از قطعات فنی و بدنه EVOهای ۴، ۵ و ۶ که همگی بر روی پلت فرم یکسانی توسعه یافتهاند، خودرو تیونینگ شده منحصر به خود را توسعه دادهاند. در ابتدا از مالک خودرو آقای (حمیدرضا کمالی) قهرمان اتومبیلرانی و همچنین از تیونر این خودرو آقای (محمد باقرزاده) و تیم همراه جهت همکاری با ما نهایت تشکر را داریم. البته نکته بعدی که باید بدان توجه کرد این است که پارامتر آوانس جرقه زنی را می توان بیش از این هم روی یک خودرو خاص افزایش داد اما این مسئله منوط به نصب قطعات جانبی (افتر مارکت( روی خودرو است(مانند نصب هدرز).در واقع تلاش برای بیرون کشیدن توان بیش از حد از موتور نتیجه ای جز افزایش استهلاک خودرو و کاهش راندمان به همراه ندارد زیرا آستانه تحمل هر موتور در یک محدوده خاص تعریف شده است.

هدرز انجین ارت ۲۰۶
حجم ۲ لیتری پیشرانه پایه تا ۲٫۳ لیتر افزایش یافته و سپس مجموعه از پیستونها و شاتونهای فورج از برند Brian crower به همراه یاتاقانهای مخصوص از برند ACL به موتور افزوده شده اند. نسبت تراکم تا به رقمی در حدود ۸٫۵ به یک کاهش یافته تا امکان افزایش فشار تولیدی توربو در شرایط کاملا ایمن وجود داشته باشد. بسامد موج صدا – بسامد بیشتر به معنای تغییر سریع تر فشار هوا میباشد. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرزپراید یورو 4 حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز پراید یورو 4 از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود.

صدای هدرز ۴۰۵
برای تنظیم دقیق و حرفهای تمام قطعات نیز از پولیهای تنظیم شونده (ادجاستیبل) استفاده شده است. این روند حتی پس از حذف این قانون در سالهای بعد نیز ادامه یافت و در نهایت به شرایطی منجر شد که این روزها عموما قدرتمند ترین مدل لنسر EVO به صورت اختصاصی برای بازار انگلستان عرضه میشود و در نسل دهم بیش از ۴۴۰ اسب بخار قدرت داشته است که با توجه به حجم ۲ لیتری پیشرانه رکوردی در نوع خود محسوب میشود. به همین مناسبت تولید مدلی ویژه و اختصاصی از EVO X (نسل دهم) با پیشرانه ارتقاء یافته ۴۷۳ اسب بخاری و پسوند FINAL CONCEPT در دستور کار مهندسان میتسوبیشی قرار گرفته است که قاعدتا به تولید قدرتمندترین لنسر EVO کارخانهای تاریخ منجر خواهد شد. ریمپ کردن ECU را مکانیکی های تست انژکتور انجام میدهند ، کافی است برای این کار از یک نفر بپرسید نزدیکترین تست انژکتور کجاست؟

هدرز و کیت مکش ۲۰۶
اسپرت کردن اتومبیل ها امروزه به صورت یک علم پیچیده و حساس در کشورهای پیشرفته دنبال می شود. پژو 206 تیپ 5 در ظاهر تفاوتی با تیپهای دیگر ندارد و تنها باید از لابلای سوراخهای رینگ به داخل چرخ عقب نگاه کنید تا شاید از رویت کردن پیسک ترمز عقب بتوانید تشخیص دهید خودرو تیپ 5 است. چنین مشخصهای امکان تیونینگ لنسر EVO از حالت کاملا شهری تا نمونههای صرفا مسابقهای فراهم آورده است. سوپاپها و فنرسوپاپهای مخصوص در کنار میل سوپاپهای مسابقهای با دیوریشن بالاتر از حالت استاندارد در تنفس بهتر پیشرانه در دور بالا نقش ایفا میکنند. زمانی که قصد ساخت یک EVO تیونینگ شده را بر مبنای میتسوبیشی لنسر داشته باشید، این موقعیت ویژه را دارید که فارغ از مدل و نسل خودرو، بر اساس سلیقه و نیازهای شخصی خود از میان قطعات موجود و مشترک بین نسلهای مختلف EVO تجهیزات را انتخاب کنید و خودرویی منحصربهفرد و مخصوص خود را پدید آورید.